tirsdag 2. februar 2010

Tankekart

Jeg har nå arbeidet med tankekart, og nok en gang har jeg innsett at det er en veldig smart måte å få oversikt over et emne på. Jeg er bare så alt for lite flink til å bruke det i egen undervisning. Men nå skal jeg bli mer bevisst, og bruke tankekart mer aktivt.


Tankekartet jeg har laget er en oppsummering av det emnet elevene jeg har i matematikk har arbeidet med i det siste. Kartet er ment som en oppsummering for elevene når de skal forberede seg til prøve. Jeg prøvde meg litt fram med layout, og la til noen notater og linker. Jeg ville også gjerne ha lagt til noen bilder for å visualisere hvordan de forskjellige grafene ser ut, men det var ikke mulig i gratisversjonen.


Mindomo er veldig intuitivt å sette seg inn i, og hvis man er vant til Windowsprodukter, kjenner man seg rask igjen i grensesnittet. Den åpenbare fordelen ved å bruke datamaskin til å lage tankekart er at det alltid ser ryddig og oversiktlig ut, man går aldri tom for plass.




(Klikk på bildet for å se større versjon)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar